Vilkår for bruk

Oppdatert 2023-03-08

Våre vilkår for bruk definerer reglene og retningslinjene som styrer nettstedet vårt og tjenestene vi tilbyr til våre kunder. Sørg for at du forstår disse retningslinjene før du bruker nettstedet vårt eller kjøper produktene våre.

Ansvarsfraskrivelse:

Hensikt

Formålet med denne nettsiden er å gi generell informasjon og å selge Interrail-pass. Interrail.no (heretter referert til som 'Nettsted') er et datterselskap av det svenske selskapet Train Planet AB (heretter referert til som 'Train Planet') og gjør en rimelig innsats for å gi nøyaktig informasjon på nettstedet, men kan ikke garantere at det er alltid riktig. Nettside innhold kan endres.

Ansvar

Nettsiden er designet av Interrail.no. Under ingen omstendigheter vil Interrail.no eller noen av dets medlemmer, direktører, ansatte eller rådgivere akseptere ansvar eller ansvar for noen (konsekvenser av) åpenbare feil, unøyaktigheter eller utelatelser i (informasjonen på) nettsiden. Train Planet, spesielt, vil ikke være ansvarlig for eventuelle feil eller unøyaktigheter i priser og vilkår og betingelser knyttet til bruken og/eller gyldigheten av Interrail-pass. Brukeren erkjenner at Interrail.no fungerer som en mellommann ved salg av Interrail Pass.

Andre nettsteder

Denne nettsiden kan inneholde lenker til eller informasjon om andre nettsider. Interrail.no har ikke undersøkt eller analysert informasjonen på disse nettsidene. Interrail.no påtar seg intet ansvar eller ansvar for (kvaliteten på) tjenestene levert av de andre selskapene som er oppført på nettsiden. Ta kontakt med Interrail.no hvis du har noen klager på disse tredjepartene.

Endringer i vilkårene for bruk

Vi forbeholder oss retten til å oppdatere vilkårene for bruk etter behov. Med mindre gunstigere betingelser publiseres senere, er de gjeldende betingelsene definert av kjøpsdatoen. Oppdaterte vilkår for bruk vil bli lagt ut på våre nettsider, og tidligere versjoner vil være tilgjengelige på forespørsel.

Generell beskrivelse av produktet

Interrail Pass er et produkt som gir Pass-innehaveren rett til å reise på nettverket som støttes av de deltakende transportørene i en spesifisert tidsperiode. Vær oppmerksom på at setereservasjoner og andre avgifter ikke er inkludert.

Innehavere av Interrail Pass har også rett til prisavslag (fordeler) på spesialtilbud fra utpekte transportører og ikke-transportorganisasjoner oppført i Rail Planner-appen og Eurails fordelsportal.

Kjøp og bruk av Mobile Pass

Fordi Interrail.no er en forhandler av Mobile Pass, gjelder Eurails vilkår og betingelser. Du må følge disse vilkårene og betingelsene for at ditt Mobile Pass skal anses som gyldig ved inspeksjon. Denne informasjonen er tilgjengelig på: https://www.interrail.eu/en/terms-conditions/interrail-pass-conditions-of-use

Avbestilling og refusjon

Kunden vil være underlagt denne refusjonspolicyen når bestillingsprosessen er fullført og en bestilling er opprettet. Refusjon for Interrail-pass er mulig så lenge passet ikke er aktivert og transaksjonen skjer innenfor passets gyldighetsperiode. Andre regler kan gjelde hvis det er et rabattert Pass. Ikke-refunderbare eller ikke-byttebare kampanjekort er mulig. Muligheten til å refundere eller bytte et kampanjepass vil bli eksplisitt oppgitt i kampanjetilbudet. Ved gjenkjøp refunderes ikke bestillingsgebyret.

Innbetaling

Vi tilbyr betalingsalternativer i samarbeid med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige, hvor betalingen skjer direkte til Klarna. Vi må dele dine personlige kontakt- og bestillingsdetaljer med leverandøren Klarna for å kunne tilby ulike betalingsalternativer. Bruken av denne informasjonen er underlagt gjeldende databeskyttelseslovgivning samt Klarnas personvernpolicy. Mange av produktene våre har variable priser, noe som betyr at de endres med jevne mellomrom. Prisene som vises på tidspunktet for fullføring av bestillingen er de endelige prisene. Med mindre annet er oppgitt, inkluderer alle priser bestillingsgebyr og mva.

Reiseoperatørers vilkår og betingelser

I tillegg til disse vilkårene er våre produkter dekket av reisearrangørenes egne vilkår og betingelser der det er aktuelt. I forbindelse med din aksept av våre vilkår, er du ansvarlig for å ha lest og godtatt vilkårene og betingelsene til den respektive reiseoperatøren.

Angrerett

Angreretten gjelder ikke ved kjøp av produkter (Interrail Pass) som er begrenset i tid eller sted. Når du kjøper et gavekort, har du 14 dager på deg fra kjøpsdatoen til å angre det. Du må gi oss beskjed innen angrefristen hvis du ønsker å benytte deg av angreretten. Dersom verdien på produktene har gått ned, reduseres beløpet som kan refunderes med samme beløp.

Den reisendes ansvar

Du er selv ansvarlig for å samle informasjon og ta med nødvendige dokumenter for hver tur. Dette inkluderer gyldige identifikasjonsdokumenter som bilde-ID, pass og, avhengig av turens art, visum.

Avbestillingsbeskyttelse

Avbestillingsbeskyttelse er et tilleggstilbud tilgjengelig for visse produkter i bestemte salgskanaler og markeder. Avbestillingsforsikring gir deg rett til full refusjon dersom reisen din blir kansellert på grunn av sykdom eller død av deg eller en nær slektning. Foreldre, besteforeldre, barn, søsken og ektefelle/partner regnes alle som nær slektning. Dersom et medlem av reisefølget eller en nær pårørende blir syk og kan fremvise legeerklæring, kan full refusjon for medreisendes/nære pårørendes billetter gis dersom de velger å avlyse reisen helt. For å benytte avbestillingsbeskyttelsen må reisen avbestilles senest dagen før avreise. Avbestillingsbeskyttelsen refunderes aldri.

Avbestillingsbeskyttelsen dekker ikke kampanjer for Interrail-produkter som ikke kan refunderes og/eller ikke kan byttes.

Avgift

Hvis det første gratis tilbudet ikke aksepteres, eller hvis det gjøres omfattende endringer i det opprinnelige tilbudet, vil et tilbudsgebyr bli belastet. Størrelsen på tilbudsgebyret vil spesifiseres i tilbudet og vil være basert på de ekstra ressursene som kreves for å revidere tilbudet. Vær oppmerksom på at tilbudsgebyret ikke kan refunderes. Ved bestilling av tjenester via vår kundeservice vil et servicegebyr bli lagt til totalkostnaden for bestillingen. Denne serviceavgiften er nødvendig for å dekke de ekstra ressursene som kreves for å behandle og oppfylle bestillinger manuelt. Servicegebyret vil bli detaljert før du fullfører bestillingsprosessen. Vær oppmerksom på at du kan unngå denne avgiften ved å bruke vårt online bookingsystem. I noen tilfeller kan det kreves et tilleggsgebyr for å fullføre en bestilling. Slike gebyrer kan være nødvendige for å dekke uventede kostnader, for eksempel økte transport- eller overnattingsavgifter, eller for å dekke utgifter som påløper som følge av spesielle forespørsler fra kunden. Kunden vil bli varslet om slike gebyrer før fullføringen av bestillingen, og vil ha muligheten til å godta eller avslå tilleggskostnadene. Unnlatelse av å betale tilleggsgebyrer kan føre til kansellering av bestillingen. Vær oppmerksom på at disse avgiftene ikke kan refunderes.

Bedrageripolitikk

Vi forbeholder oss retten til å kansellere bestillingen din uten forvarsel dersom vi har sterk mistanke om at det er en del av et svindelforsøk. Bekrefted svindel meldes alltid til politiet, og påløpte kostnader faktureres.

Personvernerklæring

Vi håndterer dine personopplysninger i samsvar med personopplysningsloven og alle andre gjeldende lover. Når du deler dataene dine med oss av en eller annen grunn, godtar du at våre partnere og vi kan bruke dataene som følger. Dataene brukes til å oppfylle våre forpliktelser overfor deg, for å gjennomføre kredittsjekk der det er nødvendig, for å varsle deg om bestillinger og for markedsføringsformål. Med unntak av det som er beskrevet ovenfor, lagres all informasjon vi lagrer sikkert og deles aldri med utenforstående eller tredjeparter. Alle som mener et selskap bryter GDPR eller andre personvernlover bør kontakte den svenske personvernmyndigheten.

Regler for sosiale medier

På sosiale medier oppfordrer vi til en aktiv og transparent dialog med våre kunder. Målet vårt er å alltid være så hjelpsomme som mulig og svare på alle kommentarer, innlegg og meldinger så raskt som mulig. Vi forutsetter gjensidig ærlighet og en positiv tone for at dialogen skal være konstruktiv. En god tone betyr at det ikke er banning, sexisme, rasisme eller andre nedlatende uttrykk i diskusjonen. Ærlighet krever at falske utsagn eller faktafeil ikke publiseres, da de kan villede andre deltakere i dialogen. Innlegg, kommentarer, meldinger og andre lignende elementer som ikke overholder disse retningslinjene kan slettes eller på annen måte begrenses uten forvarsel.

Lovfestede detaljer

For å yte best mulig service bruker vi informasjonskapsler/ "cookies", som er små tekstfiler som er lagret på datamaskinen din. Du godtar vår bruk av informasjonskapsler hvis du besøker en av våre nettsider. Informasjonskapsler har mange applikasjoner, og de aller fleste nettsteder bruker dem. Hvis du ikke samtykker, kan du deaktivere lagring av informasjonskapsler i nettleseren din eller velge å ikke bruke tjenestene våre.Vi godtar ikke å følge avgjørelser tatt av Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Ved uenighet foretar vi en helhetsvurdering fra sak til sak. I størst mulig grad fungerer dette i din favør. I tilfelle en tvist har du muligheten til å be om alternativ tvisteløsning gjennom EUs ODR-plattform, som finnes på nettstedet ec.europa.eu. For at tvisten skal løses gjennom denne plattformen, må begge parter være enige om å gjøre det på forhånd.